آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 2282
بازدید کل : 47518
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
نظرات

انتظار، عامیانه، عالمانه و عارفانه/ نوشته علیرضا پناهیان/ ارائه توسط:سحر شجاع
این کتاب چند ویژگی کم نظیر دارد. نخست این که اختصاصاً به مقوله انتظار پرداخته است. دوم، نثر روان و همه فهمی دارد، سوم مطالبش ناظر به  زمان الان هستند یعنی اتمسفر این کتاب و اتمسفر زندگی امروز ماست و این موضوع به فهم مطالب آن بسیار کمک کرده است و به آن جنبه شدیداً کاربردی داده است.
استاد پناهیان مباحث را در۴ فصل بیان کرده است که عبارتند از: فصل اول انتظار عامیانه، فصل دوم انتظار عالمانه ، فصل سوم انتظار عارفانه و فصل چهارم جوانی و انتظار.
مؤلف در فصل اول به بیان باور‌های غلط عوام در مورد ظهور می‌پردازد و بررسی می‌کند که در نتیجه هر کدام از این عقاید چه اعمال و حرکات اشتباهی منتج می‌شود.پناهیان در ادامه ویژگی‌های منتظِر را بررسی می‌کند و اینکه انسان منتظر باید چه اعمالی انجام دهد و چه عقاید و دیدگاه‌هایی نسبت به موضوعات مختلف جهان و به ویژه نسبت به ظهور داشته باشد.

اهمال کاری بررسی علل و راهکارهای درمان/ نویسنده: مرتضی آقاخانی/ ارائه توسط: آذر یاری

این کتاب دارای چهار فصل است که فصل نخست این کتاب دارای کلیاتی در زمینه تعریف اهمال کاری، ویژگی های اهمال کار، اهمال کاران، مراتب اهمال کاری و آثار اهمال کاری است.
نویسنده در فصل دوم ریشه ها و علل اهمال کاری را مدنظر قرار داده و به مواردی مانند دهن بینی ، افسردگی و اضطراب اشاره کرده است.عوامل بیرونی و محیطی مانند نارضایتی از وضع موجود، احساس عدم مسئولیت در برابر دیگران، لجبازی، اهمال کاری و پرخاشگری انفعالی، عوامل هوس انگیز و سرگرم کننده و توقع بیش از حد از دیگران از دیگر عناوین مطرح شده در فصل دوم این کتاب است.در فصل سوم عوامل اهمال کاری و بهره گیری از فرصت ها در قالب هفت موضوع مانند بی نظمی و بی برنامگی و انجام کارهای بزرگ بدون زمان بندی طرح بحث شده است.
نویسنده این کتاب افسردگی، وحشت زدگی و بی کنترلی را از پیامدهای اهمال کاری ذکر کرده و سپس به ریشه، علل، عوامل و راهکارهای برون رفت از آن اشاره می کند.
نویسنده کتاب معتقد است که اهمال کاری به سرعت به صورت عادت در افراد نمایان می شود و این بیماری مسری است که از انسانی به انسان دیگر و از فرد به جامعه و از جامعه ای به جامعه دیگر سرایت می کند.

خانواده خوشبخت فرزند موفق/ نویسنده خسرو امیرحسینی/ ارائه توسط: زهرا کریمی

در فصل اول کتاب مفهوم خانواده تعریف شده و اهمیت و ضرورت خانواده و وظایف اصلی والدین در قبال فرزندان بیان گردیده است. فصل دوم به مسئله تربیت فرزندان, هدف‌های تربیت, مقتضیات سنی و ویژگی‌های هر دوره سنی اختصاص دارد. در فصل سوم رابطه میان والدین و فرزندان بررسی شده است. در فصل چهارم ازدواج و اهمیت آن در زندگی مطرح می‌شود. در فصل پنجم, مفهوم, اهمیت و ضرورت بهداشت روانی بیان و اثرات و عوامل تاثیرگذار در آن تحلیل شده است. فصل ششم کتاب به مبحث موفقیت و اصول آن اختصاص دارد.

قانون جذب/ نویسنده: مایکل لویسر/ ترجمه: لعیا موسایی/ارائه توسط: مبینا جمال الدینی

این کتاب به صورت کارگاهی (تمرینی) با استفاده از کلمات و عبارات تأکیدی موضوع مورد بحث قانون جذب را به ما می آموزد. یکی از مواردی که کتاب در این خصوص بیان می کند، جذب ناخودآگاه است. قانون جذب معتقد است که همان موج مثبت یا منفی را که می فرستید، به سوی شما ارسال خواهد کرد. نکته ای که این کتاب یادآور می شود این است که تضادهای خود را شناسایی کنید تا دقیقا نقطه مقابل آن را انتخاب کنید و اینکه مشخص شود دقیقا چه می خواهید. برای تحقق قانون جذب نویسنده آن را به سه مرحله اساسی تقسیم می کند. 1- تمایلات و خواسته های خود را مشخص کنید. 2- به تمایلات خود توجه کنید. 3- به تمایلات خود اجازه عمل بدهید.

 مرگ از من فرار می کند/ نویسنده فرهاد خضری/ ارائه توسط: سوسن چمن آرا

این کتاب شامل داستان‌هایی شنیدنی و جذابی از روزهایی که « شهید دکتر مصطفی چمران» در آمریکا درس می‌خواند، از روزهایی که در لبنان می‌جنگید، از روزهایی که در دهلاویه و سوسنگرد مسئول عملیات چریکی شده بود.

 در این کتاب نامه‌های خواندنی شهید چمران به خدا، داستان زندگی عاشقانه‌ی او با همسرش، روایت شجاعت‌ها و کرامات مصطفی از زبان همسر او، همرزمان و دوستانش آمده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 200


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت