سومین نشست کتابخوان کتابخانه ای کتابخانه پروین اعتصامی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 2296
بازدید کل : 47532
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : دو شنبه 28 تير 1395
نظرات

سومین نشست کتابخوان کتابخانه ای کتابخانه پروین اعتصامی در تاریخ 27 تیرماه با حضور تعدادی از اعضاء برگزار شد

خلاصه ای از کتابهای معرفی شده در این نشست:

آنچه زنان باید درباره مردان بدانند نویسنده: باربارا دی آنجلیس ارائه دهنده: یسرا قنبری
کتاب رازهایی درباره مردان یکی از کتابهای پرطرفدار و محبوب برای زنان می باشد. نویسنده این کتاب باربارا دی آنجلیس در ابتدای کتاب می نویسد: بارها دیده ایم که در تلاش به منظور تغییر مردان زندگیمان، اغلب فراموش می کنیم که خود چگونه تغییر کنیم.لطفاً تمامی ابزارها و تکنیک های ارائه شده در این کتاب را به کار ببندید. چرا که همگی آن ها مؤثر هستند! این تمرین ها را با هزاران زن در میان گذاشته ام و خود نیز هر روز همگی آن ها را در زندگی شخصیم به کار میبرم. مجبور نیستید همگی لیست ها را به یک باره و با هم ترتیب دهید و تمامی توصیه ها را با هم به کار ببندید.می توانید، هر بار تنها چند صفحه از کتاب را بخوانید و روی تمرین ها و روش های ارائه شده در همان چند صفحه کار کنید.


 روان‌درمانی حمایتی: کلید زندگی مثبت با اچ آی وی نویسنده: سیمین حسینیان ارائه دهنده: فائزه قنبری
افراد مبتلا به ویروس H. I. V به عنوان قشر آسب‌پذیر جامعه، علاوه بر مشكلات جسمانی با مشكلات روانی، عاطفی، اجتماعی، و اقتصادی نیز روبه‌رو هستند كه بر كیفیت زندگی آنان تاثیر نامطلوبی داشته است، از آن‌جا كه این افراد، اغلب در سنین فعال اجتماعی ـ اقتصادی هستند، در نتیجه نیازمند حمایت‌های اجتماعی، عاطفی و روانی هستند. در چند سال اخیر در كشور ایران تلاش‌های حمایتی بسیاری برای این افراد انجام شده است. یكی از این برنامه‌های حمایتی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سازمان UNAIDS و دانشگاه الزهرا، از نیمه اول سال 1386 در هفت شهر كشور آغاز گردید. در این طرح از روان‌درمانی حمایتی به صورت گروهی در 10 جلسه استفاده شد. هدف از اجرای آن، بهبود كیفیت زندگی مربوط به سلامت افراد مبتلا به اچ آی وی است. در این جلسه‌های درمان‌ سعی شد در فضایی امن و آرام، با تقویت نیروی ایمان و اعتماد به نفس مراجع، توانمندی‌های وی آشكار شود و راه برای هدفمندی و تلاش برای زندگی مثبت برای او بازگردد. كتاب حاضر برای استفاده مشاوران و سایر گروه‌های حمایت‌كننده از افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی در نظر گرفته شده است. در كتاب، پس از آشنایی با مفهوم روان‌درمانی حمایتی و فنون آن به جلسه‌های درمانی پرداخته شده است. مشاوران می‌توانند با الگوبرداری از موضوع‌های هر جلسه دوره‌های درمان حمایتی را برای این افراد برگزار نمایند. هم‌چنین در پایان هر جلسه، تكلیفی برای مراجعان عرضه شده است كه با انجام آن‌ها می‌توانند آموخته‌های خود را در زندگی روزانه كاربردی نمایند.


پاییز پدرسالار نویسنده: گابریل گارسیا مارکز ارائه دهنده: زهرا نجفی
کتاب در مورد زندگی یک دیکتاتور است و سعی می کند نهایت سنگ دلی و استبداد فردی قدرتمند در عین تنهایی و بدون عشق بودن او را تصویر کند . همانطور که نویسنده این رمان می‌گوید ، این اثر "شعری است بر تنهایی قدرت" و شرحی است بر زندگی یک دیکتاتور فناناپذیر. کتاب شامل ۶ فصل است و در مورد قدرت نامحدود یک حاکم مستبد منطقه کارائیب است. رمان پاراگراف‌های بلندی دارد که هر یک شامل فقط یک جمله هستند ، جملات کتاب تنهایی و افسردگی دیکتاتور را همراه با ظلم و بی‌رحمیش القا می‌کنند. مانند همیشه مارکز در کتابش از سبک "رئالیسم جادویی" بهره گرفته است ، سبکی که واقعیت و تخیل را در هم می‌بافد. رمان رخدادهایی واقعی را با لعاب تخیل نویسنده ، به خواننده عرضه می‌کند ، رخدادهایی مانند ، مانند انفجار کلیسای کاتولیک‌ها در نیمه قرن نوزدهم و بازی‌های قدرت بین رهبران سیاسی و نظامی درآمریکای لاتین.با این همه گاه رگه‌های طنز در هم کتاب دیده می‌شود.
پاريس، جشن بيكران نویسنده: ارنست همینگوی ارائه دهنده: حدیث فتاحی 
پاريس، جشن بيكران يادگار همينگوي از پاريس دهة 20 و ارزشمندترين بخش از دست نوشته‌‏هاي برجاي مانده از اوست كه اول‏ بار پس از مرگش منتشر شد و به‏ سرعت در ميان پرفروش‏ترين كتاب‏هايش جاي گرفت. ماريو بارگاس يوسا كتاب را «طلسمي‏ جادويي» مي‏داند كه «هر فصلش داستان كوتاهي است آراسته به حسن‏هاي بهترين داستان‏هاي همينگوي»؛ داستان‏هايي چنان سرزنده و شفاف كه زندگي منظم و پرشتاب نويسنده‏ شان را پيش چشم خواننده به تصوير مي‏كشند، تصاويري از روزهايي كه شهرت در گوشه و كنار پاريس در انتظار همينگويِ جوان بود.


راه بی بازگشت نویسنده : حسین شهیدزاده ارائه دهنده: نیلوفر رشیدی

این كتاب مجموعه خاطرات دكترحسین شهید‌زاده (1389-1301) است كه سالهای متمادی در عرصه سیاست و دیپلماسی مشغول به كار بوده و در برن، واتیكان، پاریس، وین و مادرید در نمایندگی‌های سیاسی خدمت نموده‌است، اما مهمترین مقطع از زندگی سیاسی وی، سفارت ایشان در كشور عراق طی سالهای55-1352 است كه در این دوره عهدنامه مرزی مشهور‌ به قرارداد 1975 الجزایر به امضا رسید.

سوران سرد نویسنده: جواد افهمی ارائه دهنده: زهرا بادامه 
رمان «سوران سرد» در مورد تعدادی سرباز در حال خدمت در دو پایگاه در منطقه غرب کشور است. کل منطقه و این دو پایگاه در معرض خطر سقوط است و سرانجام یکی از دو پایگاه سقوط می‌کند و در پایگاه دیگر هم یک جاسوس پیدا می‌شود که شروع به جاسوسی برای شبکه ضد انقلاب و گروه کومله می‌کند. یکی از شخصیت‌های داستان که در این ماجراها حضور داشته پس از 30 سال به این منطقه وارد می شود و روایت داستان به عقب برمی‌گردد و در آخر هم فرد جاسوس را پیدا می‌کند .نویسنده کتاب خودش جنگ را در کردستان و در سال‌های جوانی تجربه کرده و طرح رمانش را از همان سال‌ها و دورانی که در کردستان سرباز بوده در ذهن پرورانده است. به گفته خودش یک وجه از چند وجه رمانش را خاطرات سربازی از آن دوران شکل داده است .ماجراهایی که در داستان «سوران سرد» اتفاق می‏افتد، بکر و دارای سوژه‌ای تازه است. نگاه نویسنده جانبدارانه نیست و این همدلی و همدردی خواننده را بر می‌انگیزد .گفتنی است رمان «سوران سرد» جواد افهمی در دو جایزه قلم زرین و چهاردهمین دوره جایزه کتاب فصل به عنوان نامزد کتاب برگزیده انتخاب شده بود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 326


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت