نشست کتاب خوان آذرماه(نشست ویژه) روز دانشجو

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 44689
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1395
نظرات

 

 

 

نشست کتاب خوان آذرماه با معرفی کتابهای طرح کتاب خوان آذرماه برگزار شد

خلاصه ای از کتابای معرفی شده

به خواب شیرین بروید/ جواد ترکاشوند/ ارائه توسط: کبری ستایش

کتاب حاوی چهارفصل به این شرح است:در فصل اوّل، با تعریف خواب، آثار و فواید آن، مدّت و مراحل خواب و ریتمِ خواب – بیداری آشنا می‌شویم.فصل دوم، دربارة گونه‌های بی‌خوابی و عللِ آن سخن می‌گوید. در پایان به کمک پرسش‌نامه‌ای مخاطب را به ارزیابیِ بی‌خوابیِ خود ترغیب می‌کند.فصل سوم، که شاید مهم‌ترین قسمت کتاب باشد، به درمانِ بی‌خوابی اختصاص دارد. نویسنده شیوه‌های بهداشتِ خواب، گیاه‌درمانی، روان‌درمانی، زمان‌درمانی و دارودرمانی را برای مبتلایان به بی‌خوابی پیشنهاد می‌دهد.فصل پایانی به ُپرخوابی و علل و آثارِ مخرّب و نیز درمانِ آن می‌پردازد مطالب کتاب به گونه ای است که اگر خواننده به هر دلیل از روش‌های درمانی ارائه شده استفاده نکرد، بازهم مطالعة این نوشتار برایش مفید باشد.

کوچک جنگلی/ امیرحسین فردی/ ارائه توسط: سمیرا ناظری

این کتاب به صورت مختصر و مفید با قلمی روان و جذاب روایت داستان‌گونه‌ای از تاریخ زندگی و تحولات میرزا کوچک‌خان دارد.در پایان کتاب هم 3 نامة مهم از میرزا که در اواخر نهضت خود به دیگران نوشته است ذکر شده که مطالعة آخرین نامه که خطاب به سرکردة قشون قزاق بوده است، حقیقتاً خواندنی و عبرت‌آموز است

قاف (بازخوانی زندگی آخرین پیامبر(ص) از سه متن کهن فارسی)/ یاسین حجازی/ ارائه توسط: کیمیا پورجهانگیر

این کتاب حاصل بازخوانی زندگی رسول مکرم اسلام  صلوات‌الله‌علیه و آله از سه کتاب کهن، به نام‌های تفسیر سورآبادی حدود 470 هجری قمری، سیرت رسول‌الله به سال 612 هجری قمری و شرف النبی حدود سال‌های 577 و 585 هجری قمری است.

نگارنده در مقدمه بیان می‌کند که در این بازخوانی، دو اصل را قرار داده است: اصل اول اینکه فقط پیامبر(ص) را دنبال کند و اصل دوم اینکه از تمام متن سه کتاب عناصر دراماتیک را جدا کند. مؤلف عقیده دارد این کتاب نمی‌توانسته شامل تمام سیرة پیامبر(ص) باشد.بسیاری از صاحب‌نظران، آثار حجازی را یک نوع «کولاژ» موفق می‌دانند که با استفاده از تصویرها، پاره‌ای از یک نامه یا گفت‌وشنودها و کنار هم قرار دادن آن‌ها داستان را نگاشته است. هرکدام از خرده داستان‌ها تکه‌ای از یک «کولاژ» است که از چیدن و کنار هم گذاشتنشان می‌توان اصل واقعه را فهمید و یکپارچگی کولاژ را دید.متن این کتاب کهن بوده و از همین حیث این کتاب را از سایر کتاب‌های دیگر متفاوت و متمایز می‌کند و خواننده را در یک تجربة متفاوت از خواندن قرار می‌دهد.

آخرین فرستاده/ رضا رهگذر/ ارائه توسط : مهتاب شکرپور

در این كتاب، زندگانی حضرت محمد (ص) به زبان ساده برای نوجوانان بازگو شده است .در پایان كتاب نیز چهل سخن از آن حضرت درج گردیده است ."

سلمان فارسی/ مرتضی عاملی/ ارائه توسط: مرضیه فتاحی

در این کتاب نویسنده به نحو مستند دقیق و موشکافانه زندگانی سلمان فارسی صحابه برجسته پیامبر(ص)را به بررسی گذاشته است.

پیامبر امی/ مرتضی مطهری/ ارائه توسط: زهرا موسوی

در این کتاب مسئله ((امی بودن)) پیامبر اسلام بر اساس تاریخ، شواهد قرآنی و قرائن فراوان از سوی استاد مطهری مورد بررسی قرار گرفته است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 124


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت