آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 281
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 282
بازدید ماه : 2440
بازدید کل : 47676
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : دو شنبه 23 بهمن 1396
نظرات

چهارمین نشست کتاب خوان مدرسه ای تو سط کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان مدرسه شهید هاشم شفیعی برگزار شد 

این نسشت با معرفی 6 عنوان کتاب که در ادامه به معرفی آنها پرداخته می شود به کار خود پایان داد

یادداشتهای زندان نوشته مرتضی شریف آبادی/ ارائه دهنده: علیرضا رضایی

کتاب یادداشتهای زندان  مجموعه‌ای است از دست‌نوشته‌ های زندانیان سیاسی و مبارزینی که زمان حکومت پهلوی علیه نظام قیام کرده‌اند. دست‌نوشته‌ها هنگام آزادی زندانیان به وسیله‌ی مامورین اخذ و در پرونده‌ی انفرادی افراد نگهداری شده است. این یادداشت‌ها از لابه‌لای صدها پرونده‌ی مبارزین سیاسی قبل از انقلاب استخراج گردیده است. مطالب کتاب با بررسی اسناد پانزده خرداد شروع و پس از بررسی آن به زندگی‌نامه و دست‌نوشته‌های زندانیان سیاسی آن دوران پرداخته شده است. زندگی‌نامه‌ی کوتاه و دست‌نوشته‌های کسانی چون: شهید مطهری، آیت ا... حسین غفاری، شهید هاشمی‌نژاد، آیت ا... مکارم شیرازی، محمدتقی فلسفی، صادق خلخالی، عباسعلی اسلامی، محمدعلی شرعی، علی محدث‌زاده. سید نورالدین علوی طالقانی، سید احمد حسینی همدانی، موسوی طهرانی، محمود وحدت، مهدی باقری (کنی) و چندین تن از دیگر علمای بنام کشور، پس از این بخش تصویرهای اسناد و یادداشت‌های آن دوران آورده شده است.

سقوط شاه نوشته فریدون هویدا/ ارائه دهنده: ادریس عباس زاده
فریدون هویدا (1303- 1385) این اثر را سال 1358 در پاریس به زبان فرانسه منتشر کرد و مدتی بعد به زبان انگلیسی ترجمه و در لندن و نیویورک توزیع شد. وی خاطرات خود را از تاریخ دهم دی ماه 1356 تا هجدهم فروردین ماه 1358، به صورت ناپیوسته در این کتاب منعکس کرده و به بیان مسایلی مانند؛ تظاهرات مردمی در سال های 56 و 57، آخرین ملاقاتش با شاه خائن و برادرش امیرعباس هویدا و اوج گیری انقلاب پرداخته است. فریدون هویدا، در صفحه 29 کتاب "سقوط شاه" این گونه آورده است: "یک شب که با برادرم شام می خوردم، او را هم با این عقیده خود که پدر ملت دارد رو به سقوط می رود و نارضایتی ها، حالت گسترده ای به خود گرفته، موافق یافتم. امیرعباس معتقد بود که "در این میان، تقصیر عمده به گردن خانواده سلطنتی است و اگر شاه، تاج و تخت خود را از دست بدهد، این کار در درجه اول به خاطر اعمال و رفتار برادران و خواهران خود اوست" و در این باره هم می گفت: "تو نمی توانی درک کنی که در دربار چه می گذرد؟ مسابقه غارتگری است، لانه فساد است...
حدیث بیداری" زندگینامه امام خمینی ره" / ارائه دهنده: علیرضا فتاحیان

حدیث بیداری مروری است بر مهم‌ترین وقایع زندگانی حیات بابرکت ایشان. جریان قیام و مبارزات ایشان و رهبری ایشان در دوران انقلاب اسلامی بخش‌هایی از زندگی ایشان است که کتاب حاضر به آن پرداخته است. از تولد تا استقرار در قم، تبعید به ترکیه، تبعید به عراق، مهم‌ترین رویدادهای سیاسی از ۱۵خرداد تا پیروزی انقلاب، سفر امام خمینی(ره) به پاریس، بازگشت به ایران و... از عناوین این کتاب هستند. کتاب حدیث بیداری، به قلم حمید انصاری را نشر عروج منتشر کرده است.

سال های خاکستری نوشته علی اصغر حسینی/ ارئه دهنده: پوریا ستاری زاده

"این كتاب از مجموعه  "دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان" درباره زندگی دكتر محمد مصدق است. كتاب از شش فصل تشكیل شده است. فصل اول نگاهی است به دوران كودكی و نوجوانی، ورود به سیاست، تحصیلات در خارج از كشور، ورود به وطن و آغاز مشاغل سیاسی دكتر مصدق. در فصل دوم خصوصیات اخلاقی دكتر مصدق معرفی شده كه به زعم مولف برجسته‌ترین آنها از این قرار است: برتری طلبی، غرور و خودرایی، تعصب خانوادگی، ترس و سوءظن، عوام‌زدگی وعوام‌فریبی. در فصل سوم عملكرد دكتر مصدق در قبال دو موضوع ملیت و مذهب نقد و بررسی شده است. فصل چهارم درباره روابط مصدق با دولت‌های انگلیس، روسیه و آمریكا است. در فصل پنجم با عنوان "موج سازی یا موج سواری" جنبه دیگری از عملكرد دكتر مصدق ارزیابی شده است. موضوع فصل ششم ماهیت پیوند میان مصدق و مسئله نفت است. در پایان عكس‌هایی از دكتر مصدق به چاپ رسیده است."

امام آمد نوشته حمیدرضاشاه آبادی/ ارائه دهنده: محمدسینا صیدی

در این کتاب گزارشی از روزهای آخری که ایران منتظر ورود امام خمینی بوده است. اینکه بختیار، ارتش و مردم چه عکس العملی داشته اند و احساسات چه گونه بود. چه طور مردم مبارزه می کردند، چه وسیله هایی در دسترشان بود و جو عمومی چه بود. آقای شاه آبادی از نویسنده های تهرانی هستند که هم برای نوجوانان می نویسند هم برای بزرگسالان.

روایت انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان نوشته میرعظیم قوام/ ارائه دهنده:محمد سهرابی

کتاب روایت انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان به قلم میرعظیم قوام، با ارایه اطلاعات مناسب، نسل سوم انقلاب را با ابعاد مختلف این نهضت بزرگ آشنا می‌سازد.

انقلاب اسلامی چیست؟ اهداف آن چه می‌باشد؟ چگونه به پیروزی رسید؟ قبل از انقلاب وضعیت کشور چگونه بود؟ پس از پیروزی انقلاب وضعیت کشور چگونه شد؟ این انقلاب چه دستاورد و پیامدهایی را به همراه داشت؟ از پرسش‌هایی است که پاسخ آن در این کتاب آمده است.

این کتاب در سه فصل تنظیم گردیده که نویسنده در فصل اول با عنوان دوران قبل از انقلاب اسلامی با تبیین نوع حکومت  و وابستگی کشور به بیگانگان وضعیت دینی، صنعتی و اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی، علمی، نیروهای مسلح و روستاها را مورد بررسی قرار داده است.

 فصل دوم با عنوان دوران انقلاب اسلامی با بیان ریشه‌ این نهضت عوامل پیروزی، ویژگی‌های انقلاب اسلامی و اهداف این نظام را تبیین می‌کند که به نظر نگارنده اسلامی بودن، مردمی بودن، مستقل بودن، معنوی و فرهنگی بودن، رهبری انقلاب توسط علما و روحانیان، وحدت مردم و اطاعت از رهبری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

 دوران پس از انقلاب اسلامی عنوان فصل سوم کتاب است که نگارنده ابعاد مختلف پیشرفت‌ها و تحول‌های انقلاب درعرصه‌های گوناگون را تبیین و 23 دستاورد این نظام و همچنین انواع توطئه‌های دشمنان را ذکر می‌کند.

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 579


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت