نشست کتاب خوان مردادماه

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 141
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 2299
بازدید کل : 47535
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : یک شنبه 7 مرداد 1397
نظرات

پنجمین « نشست کتاب خوان » ویژه نوجوانان با  همکاری اعضا فعال در کتابخانه پروین اعتصامی برگزارگردید.

 

این نشست که ویژه گروه نوجوانان بود با معرفی 5 کتاب به کار خود خاتمه داد. ، در ادامه به مرور اجمالی آنها می پردازیم

معرفی کتابها به شرح ذیل می باشد:

عنوان: طولانی ترین آواز نهنگ/ نوشته: ژاکلین ویلسون/ ارائه توسط: حسین فتاحی

این کتاب، رمانی ۳۶۸ صفحه‌ای در حوزه ادبیات نوجوان است و از میان داستان‌های انگلیسی قرن بیستم انتخاب شده. این کتاب داستان زندگی دختری به نام الا است. الا از تنها بودن ناراحت است. بهترین دوستش رفته و پدر او هم تنبل‌تر از این حرف‌هاست که با او بازی کند. علاوه بر این مشکلات، نوزاد خانواده دایما در حال گریه است و گریه او الا را عصبانی می‌کند. اما از همه بدتر وضعیت مادر این دختر است. مادر او در کماست و قدرت حرف زدن و انجام هیچ کاری دیگری را ندارد. وضع الا از این هم بدتر می‌شود وقتی که مدرسه پروژه‌ی درسی خسته کننده‌ای را شروع می‌کند. در این‌جاست که الا شروع به خواندن در مورد نهنگ‌ها می‌کند و در مدت کوتاهی مجذوب این حیوانات می‌شود. الا می‌فهمد که این حیوانات می‌توانند ساعت‌ها آواز بخوانند و محبتشان را به همدیگر ابراز کنند. اما آیا مادر ژاکلین هم در دنیای سکوت صدای نهنگ‌ها را می‌شنود؟ این کتاب نوشته‌ی «جکلین ویلسون» برای گروه سنی 9 تا 12 سال (و حتی بیشتر) بوده که توسط «نسرین وکیلی» ترجمه شده و نشر افق آن را منتشر کرده است. داستان برای نوجوانانی که با مشکلات گوناگون روبرو هستند پیشنهاد می‌شود. این داستان همچنین به اهمیت موسیقی درمانی و نیروی قوه‌ی عشق نیز اشاره دارد.

عنوان: شناگر/ نوشته: عباس عبدی/ ارائه توسط: امیرحسین سیاوشی

شناگر  سال 1389 در قالب مجموعه رمان‌های نوجوان امروز در 224 صفحه و با شمارگان 15 هزار نسخه از سوی کانون منتشر شد.  کتاب شناگر مربوط به پسری است که در اصفهان با خانواده اش زندگی می کند روزی برای پدر خانواده که بیکار هم بوده در شیلات بندر عباس کار پیدا می شود و پدر هم تصمیم می گیرد که پسر 11 ساله خود را هم همراه خود ببرد خلاصه پسر همراه پدر به بندرعباس می رود و البته لازم به ذکر است که پدر مسئول شیلات بندر عباس می شود پسر در آنجا با آدم هایی به زبان های مختلف و فرهنگ های گوناگونی رودر رو می شود و همراه پدر به همه ی منطقه ها و جزیره های اطراف بندرعباس می رود و به خاطر کنجکاوی زیادی که داشته سعی می کرده هر چیز تازه ایی که مربوط به آن منطقه و ماهی و دریا بوده یاد بگیرد و تا حدودی نیز یاد می گرفت و تلاش می کرد از همه چیز سر در آورده و از نزدیک ببیند به همین خاطر تا چند متری زیر دریا هم می رفت و همه ی آنچه که دیده یادداشت می کرد تا روزی وقتی به خانه و مملکت خود بر گردد برای همه خاطرات خود را تعریف کند. 

عنوان: بچه های کارون/ نوشته: احمد دهقان/ ارائه توسط: علی موسی زاده

این کتاب درباره اشغال و آزادسازی خرمشهر از نگاه چند نوجوان است که در کنار رود کارون در سنگر نیروهای ایرانی به سر می برند و شرح ماجراهایی ست که در زمان جنگ بر آن ها رفته است.
نویسنده ی بچه های کارون در این رمان تلاش کرده با از چشم اندازی متفاوت به جنگ نگاه کند، طوری که برای گروه سنی نوجوان جالب و خوش خوان باشد.: «بچه های کارون» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، نیم نگاهی نیز به طنز دارد وشخصیت هایی طناز وشوخ ماجراها را پیش می برند. این کتاب نخستین بار در اردیبهشت ماه سال 1392 و در 240 صفحه منتشر شد.

عنوان: پسران نیمه شب/ نوشته داوود امیریان/ ارائه توسط: میلاد سیاوشی

راوی (آیدین الهی) با دو خواهر و پدر و مادرش زندگی متوسطی دارند. آیدین که فردی زرنگ و درسخوان است برحسب اتفاق شاهد دزدی برادر هم کلاسی خود (غلام) از خانه‌ی همسایه است. شاهین (برادر غلام) دستگیر می‌شود و آیدین که ماجرا را فقط برای دوست همیشگی‌اش اصغر گفته، گمان می‌کند که او همه چیز را لو داده است.غلام سراغ آیدین می‌آید و پس از کتک کاری و تهدید او، از آیدین باج خواهی می‌کند. استثمار و بردگی آیدین روز به روز او را حقیرتر و بیچاره‌تر می‌کند تا اینکه آستانه‌ی تحمل وی پایان می‌پذیرد و تصمیم می‌گیرد به جبهه برود. اصغر دوست او که قرار است همراه وی در این سفر باشد، در لحظات آخر کنار می‌کشد. آیدین به تنهایی به راه می‌افتد.آیدین را به علت صغر سن ثبت نام نمی‌کنند و او بی پشتوانه و تامل خود را به پادگان دوکوهه می‌رساند تا به جبهه اعزام شود. آقای حمیدی وی را در آنجا می‌بیند و مجبور به بازگشت می‌کند. پسرک اما از نیمه راه بازگشته و خود را به گردان تخریب متصل می‌کند. در گردان تخریب، آیدین پس از آموزش ابتدایی با آنان به خط می‌رود. او در آنجا دوستان تازه‌ای می‌یابد و چیزهایی می‌بیند که تا به حال ندیده است. حضور در منطقه وی را متحول می‌کند و قرار است او را به سمت مقاومت و مبارزه با مشکلات سوق دهد.

عنوان : باغبان شب/ نوشته: جاناتان اکسییر/ ارائه توسط: محمدحسین رشیدی

کتاب باغبان شب یک رمان برای  نوجوان است که توسط انتشارات پرتقال  در سال 1395 منتشر شده است و یکی از پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز می باشد این کتاب توسط آرزو قای زاده ترجمه شده است. اتاقی در طبقه‌ی دوم یک خانه‌ی مرموز، همیشه قفل است. ساکنان این خانه که در دل جنگل تُرش ساخته شده، رنگی پریده و چشم‌هایی سیاه و کم‌عمق دارند. گفته می‌شود درختی در آن اتاق از نظرها پنهان نگه داشته شده است. راز این درخت چیست؟ آیا رابطه‌ای بین این درخت و کابوس‌های شبانه‌ی ساکنان این خانه وجود دارد؟ کیپ چطور می‌خواهد خواهرش را از شر این خانه خلاص کند؟!!!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 165


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت