روز جهانی کتاب کودک

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 158
بازدید هفته : 198
بازدید ماه : 2356
بازدید کل : 47592
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : دو شنبه 16 فروردين 1395
نظرات

 

فرصتها از دست مي رود

روز جهاني كتاب كودك در رخوت تعطيلات گم شد

روز جهاني كتاب كودك فرصت مناسبي جهت آشنا كردن كودكان با كتاب و بهانه‌اي براي ورود كتاب به زندگاني كودكان است. متأسفانه ما در كشور از اين فرصت‌ها و بهانه‌ها براي ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان كودكان و نوجوانان بهره‌گيري نمي‌كنيم.
روز جهاني كتاب كودك بود كه همزمان با ۲ آوريل (۱۴ فروردین)، روز تولد هانس كريستين اندرسن، به اين عنوان نامگذاري شده است؛ روزي كه هرسال در تعطيلات رخوت‌انگيز نوروزي گم مي‌شود.
كتابخواني كودكان شايد مؤثرترين گام براي افزايش سرانه مطالعه كتاب در كشور باشد كه مقدار آن اكنون از حد استانداردهاي جهاني بسيار پايين‌تر است.
اما متأسفانه اين مهم مانند بسياري از مسايل پر اهميت ديگر در شلوغي‌ها فراموش مي‌شود، در حالي كه نخبگان فرهنگي كشور بارها ضرورت آن را گوشزد كرده‌اند. 

14 فروردين روز جهاني كتاب كودك را گرامي مي‌داريم و خداوند را مي‌خوانيم كه نوروز و سال‌نو را طليعه‌اي براي شكوفايي فرهنگ كودكان سرزمين ما و ديگر سرزمين‌ها قرار دهد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تعداد بازدید از این مطلب: 191


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


<-CommentForm->

اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت