آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 794
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

<
نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 217


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 160


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1394
نظرات

  کتاب خواندن در پاریس حسابی حرص آدم را در می آورد .هر کسی را می بینی ،یک کتاب در دست دارد و تندتند مشغول مطالعه است .سن و سال هم نمی شناسد ،سیاه و سفید و مرد و زن و بچه هم نمی شناسد .انگار همه در یک ماراتن عجیب درگیر شده اند و زمان در حال گذر است .واگن های مترو گاهی واقعا آدم را یاد قرائت خانه می اندازد،مخصوصا اینکه ناگهان در یک مقطع خاص، کتابی گل می کند و همه مشغول خواندن آن می شوند .آنهایی هم که اهل کتاب نیستند حتما مجله یا روزنامه ایی پر شالشان دارند که وقتشان به بیهودگی نگذرد و اگر حتی این را هم نداشته باشند ،می توانند از چندین عنوان مجله و روزنامه ای که به لطف آگهی های فراوانشان به طور رایگان در مترو توزیع می شوند ،استفاده کنند .فضای پاریس هیچ بهانه ایی برای مطالعه نکردن باقی نمی گذارد .شاید برای همین است که پاریسی ها معنای انتظار را چندان نمی فهمند ،آنها لحظه های انتظار را با کلمه ها پر می کنند .

   پارک لوکزامبورگ در مرکز پاریس یکی از جاهایی است که تعداد عظیم کتابخوان های آن ،هر تازه واردی را به حیرت می اندازد .عصرها پارک لوکزامبورگ پر است از آدم هایی که سر راه شان به خانه ترجیح می دهند به آنجا بیایند و پاچه هایشان را بالا بزنند ،پاهای شان را در آب شناور کنند و کتاب بخوانند .تعداد کتابفروشی ها و عظمت شان برای من که نخستین بار بود به پاریس می رفتم ،تنها حیرت انگیز نبود ،رشک برانگیز بود .

   کتاب مارک و پلو (مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها) نوشته منصور ضابطیان .نشر مثلث 

تعداد بازدید از این مطلب: 168


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 128


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

طرح داستان آمیخته به مبالغه و بسیار ثقیل است و ارزش رمان بیش از هر چیز ،مولود تجسم قوی و معجزه آسا و سرشار از قدرت و تغزل پاریس در قرون وسطاست .با آن کوچه های رازآمیزش که همه شان انباشته از قیل و قال و هیاهوی توده مردم اند .قهرمان ها بیش از هر چیز عناصر مجموعه سترگی هستند که اندیشه انسجام و روان شناسی فرد را کنار می گذارند .

  شخصیتها ابتدایی سطحی و بی تنوع اند و بیشتر از آنکه موجوداتی زنده و واقعی باشند غیرواقعی و خیالی به نظر میرسند .رئیس شماسها خائن این ملودرام است .و کازیمودو ، که جسم دهشت بار و روح بسیار گرانمایه ایی دارد ،دلقک اوست .

  و اما فرمانده فوبوس ، همان جوان اول ماجراست .پسری خوشگل و سبکسر و بی وفا .سیمای اسمرالدا ،که ذره ایی کمتر از قهرمانهای دیگر جنبه قراردادی دارد ، با این حال از لطف و ملاحت و گیرایی برخوردار است که بسیار زود او را به شخصیتی مردم پسند تبدیل کرد .

  هوگو در نوتردام دوپاری و به همین گونه هم چندی بعد در بینوایان توفیق می یابد که به رویاهای سترگ و شگرف ذهن خود روح و جسم بدهد و به نمادها حیات ارزانی بدارد و شخصی ترین و اغلب قابل اعتراض ترین نظرهای خودش را مثل واقعیتی تاریخی تحمیل کند .همین الهام و قدرت خلاقه است که به توصیف های شایان تحسینی که هوگو از تالار بزرگ کاخ دادگستری و میدان گرو (میدان اعدام پاریس) رقم زده است ،روح می دهد و همه رنگ و بوی حقیقت را به دنیای ولگردها و گداها ارزانی می دارد که به وجهی غریب جامعه شناس آن شد .در صورتی که این دنیا را تا اندازه ای خودش آفریده بود .هوگو که از حس دراماتیک برخوردار است و رئالیسمی حیرت انگیز به این حس نیرو می دهد .

   در این رمان پاره ایی از گیراترین و حیرت بارترین صفحه هایی را که در عمر خود نگاشته ،به ارمغان آورده است .برای اینکه به این نکته اعتقاد پیدا کنیم ،باید یک بار دیگر شرح سقوط کلود فرولو از برجهای نتردام بخوانیم و به همه این دلایل است که این اثر همواره مایه هیجان شیفتگی خوانندگان بسیاری بوده است .

تعداد بازدید از این مطلب: 152


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 214


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 105


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 97


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات

 یوم الله هفده شهریور ،از نمادهای مقاومت ، شجاعت و ایستادگی در برابر حکومت پهلوی است .روزی که به تعبیر رهبر کبیر انقلاب ،روز خداست .از سوی دیگر ،جمعه سیاه گزارشگر جنایت های شاهنشاهی و اعمال ضد اسلامی و غیر انسانی رژیم پهلوی است که با عنوان آزادی و استقلال کشور ،در مسیر حذف دین از جامعه دینی می کوشید .

   یاد و خاطره ی مجاهدان نستوه انقلاب اسلامی را گرامی می داریم .

تعداد بازدید از این مطلب: 94


نویسنده : فتاحی مسئول کتابخانه
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نظرات

این کتاب شیرین ،جذاب و عبرت آموز ،سرگذشت خانم خدیجه ثقفی ، همسر امام خمینی است که با خط خودشان نوشته شده و توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی چاپ و توسط نگارنده عنوان بندی شده است .

    خانم ثقفی در بخش اول سرگذشت خود ،از وضعیت خانوادگی ،علمی و دینی پدر و مادر خود سخن گفته است .سپس از زندگی خود در دوران کودکی تعریف کرده که نزد مادربزرگ خود که «خانم مخصوص » نام داشت و زنی ثروتمند اما متدین بود و دارای زندگی پر زرق و برق ،بریز و بپاش ، ولخرجی های عجیب و غریب و مرفه داشته است ،زندگی می کرده اند .

    پس از این بخش ها ،رویدادهای ازدواج و نحوه خواستگاری ،خواب شیرینی که دیدند و منجر به رضایت ازدواج شد .زندگی ساده ،اثاث کشی و جابجایی های مختلف پس از ازدواج که کاملا با زندگی قبلی متفاوت بود ،درج شده است .

   و در ادامه از همراهی های خود با حضرت امام خمینی در مبارزات سیاسی ،دستگیری های امام و فرزندانشان ،تبعید ،روزهای فراق ،سفر خانم و بچه ها به عراق ،اقامت در روستای نوفل لوشاتو و مشکلات آن ،خاطرات تلخ از دست دادن همسر و فرزندان برومندش ،سخن به میان آورده است .

   

  این کتاب توسط علی ثقفی نوشته شده است .

تعداد بازدید از این مطلب: 81


اینجا وبلاگ کتابخانه ی عمومی پروین اعتصامی شهر ایلام - وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور - هستش. از این به بعد همه خبرهای مربوط به کتابخانه رو می تونید تو این وبلاگ بخونید و دنبال کنید. واسه این که به کتابخانه ما سر بزنید بیاید خیابان پاسداران، پارک کودک، می تونید با شماره 08433338520 هم تماس بگیرید. منتظر حضور شما تو کتابخانه ی خودتون هستیم. شرایط عضویت یک قطعه عکس 3*4 کپی کارت ملی مبلغ 20هزارتومان جهت عضویت